Aké jednoduché je dnes prijmúť zákazníka k vytvoreniu novej zmluvy. Mobilným operátorom prakticky stačí vykonať zaznamenávaný telefonát a pýtať sa tie správne otázky. Od zákazníka následne potrebujú počuť a zaznamenať predovšetkým jedno slovíčko- „áno“. Znie to neuveriteľne, no týmto spôsobom môže zákazník „podpísať“ upravenú zmluvu a možno o tom ani nevie.
- Túto reálnu teóriu a jednoduchý systém k podchyteniu zákazníka k novým službám potvrdil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
Pri uzatvorení zmluvy s vašim mobilným operátorom zanechávate váš telefónny kontakt, ktorý následne operátor využíva k občasnému alebo častejšiemu doporučeniu svojich nových služieb prostredníctvom telefonátu,… veď to vlastne všetci dobre poznáte. Síce mnohí tieto hovory považujeme len za „stratu času“ či niečo menej dôležité a skôr otravné, popravde mnohí z nás takticky alebo priamo vulgárne hovor ukončia za pár sekúnd. Avšak zákazníkov, ktorých ponuka úprimne zaujme, tých sa nájde takisto dosť, no v takom prípade by mali spozornieť.
Zaznamenaným súhlasom na konkrétne otázky je týmto spôsobom možné upraviť zmluvu.
- V prípade, ak o úpravu máte záujem, ide samozrejme o praktickú cestu, no iná situácia nastáva v prípade, ak ste sa len snažili byť slušní, no možno nevedomky ste kladnými odpoveďami dali vzniknúť zmluve o nových sužbách bez vášho širšieho vedomia.
Táto situácia môže nastať aj vtedy, ak vás osloví operátor z konkurečných služieb. Aj jemu sa podobnou formou môžete „upísať“. Ako vravím, operátorovi stačí použiť tie správne otázky a čakať na vašu kladnú odpoveď. A popravde, v niektorých situáciách ide o veľmi rýchle a nepremyslené rozhodnutie, ktoré sa potom môže stať neželaným. Potom to však treba začať riešiť a zmluvu zrušiť.
- „Súhlas na diaľku“ je však efektívny iba vtedy, ak ide o zásah do existujúcej zmluvy. Pri vytvorení čisto novej zmluvy je ale k plnohodnotnému potvrdeniu potrebný aj váš podpis.
- Vo všetkých prípadoch sa dá zmluva zrušiť po dobu 14 dní.