Bentley a McLaren hľadali alternatívy k svojim čínskym dodávateľom, aby zmiernili dopad prepuknutia koronavírusu, ktorý zastavil výrobu vo výrobných závodoch niektorých výrobcov automobilov po celom svete.
Vírus nakazil desiatky tisíc ľudí a zabil asi 3 000 ľudí, z ktorých väčšina v Číne obmedzila milióny na svoje domovy, narušila podniky a odložila opätovné otvorenie továrni po predĺženej lunárnej novoročnej dovolenke.
Obaja Bentley a McLaren uviedli, že ich výroba automobilov, z ktorých všetky sú v Británii, nebola doteraz ovplyvnená. Spoločnosť Bentley, vlastnená spoločnosťou Volkswagen, uviedla, že do konca mesiaca zabezpečila dodávku 21 základných komponentov, ktoré do Číny dodáva.
„Získali sme ich zdroje,“ uviedol generálny riaditeľ Adrian Hallmark, keďže firma predstavila svoje nové vozidlo.
Šéf spoločnosti McLaren v automobilovom priemysle Mike Flewitt uviedlo, že jeho spoločnosť sa snaží urobiť podobné kroky.
„Vyvíjame niekoľko alternatívnych zdrojov, v ktorých môžeme, ale nemáme viac zdrojov pre spoločnosť tejto veľkosti,“ uviedol, keď spoločnosť odhalila svoj model 765LT na udalosti v ich sídle Woking v južnom Anglicku.
Flewitt uviedol, že ML tiež podnikol kroky na zmiernenie rizika zo strany dodávateľov v severnom Taliansku, ktoré utrpelo najhoršie prepuknutie koronavírusu v Európe.
„Obmedzili sme cesty na týchto dodávateľov a museli sme urobiť alternatívne logistické opatrenia, aby sme mohli získať materiál,“ uviedol.
Niektorí výrobcovia automobilov videli, že ich výroba zasiahla prepuknutie nového koronavírusu.
Minulý mesiac Fiat Chysler uviedol, že v srbskom závode dočasne zastavili výrobu, čo je prvé pozastavenie výroby v Európe v dôsledku prepuknutia choroby v Číne, ktoré už vynútilo zatvorenie v Ázii.
Čína predstavovala v minulom roku približne 6% z predaja spoločnosti ML, čo predstavovalo približne 4 700 vozidiel; a 18%v spoločnosti BE, ktorá predala viac ako 11 000 vozidiel.