Zmeny odzrkadľujú jej pokusy uspokojiť regulačné orgány v USA a Európe, ktoré vyzvali spoločnosť, aby sa ubezpečila, že používatelia vedia, na čo sa prihlasujú.
Zmeny smernice, oznámené vo štvrtok, sú prevažne kozmetické. Aktualizácie nezmenili základné zásady služby.
Facebook sa dostal pod paľbu s regulátormi v Európe a čoraz viac aj v USA za to, ako zaobchádza s osobnými informáciami zozbieranými na svojich stránkach – a ako je transparentný s užívateľmi.
Spoločnosť uviedla, že aktualizovala po spolupráci s európskou skupinou na ochranu spotrebiteľov a regulačnými orgánmi na celom svete.
Európska komisia vzala na vedomie súhlas s vykonaním zmien v apríli a uviedla, že Komisia požiadala o zmeny, „aby jasne informovala spotrebiteľov o tom, ako sa sociálna sieť financuje“.
Nové pokyny spoločnosti riešia túto výzvu: „Namiesto platenia za používanie služby a ďalších produktov a služieb, ktoré ponúkame, pomocou produktov, na ktoré sa vzťahujú tieto podmienky, súhlasíte s tým, že vám môžeme ukázať reklamy, ktoré nám firmy a organizácie platia propagovať produkty spoločnosti.
Podmienky a služby vysvetľujú, že aj keď používatelia odstránia materiál z lokality, na serveroch služby môže ešte existovať 90 dní. Je tiež jasné, že porušenie pravidiel spoločnosti by mohlo dostať príspevky odstránené z webu a vysvetliť, že používatelia stále vlastnia materiál, ktorý uverejňujú online.
Na takmer 10 stranách vo formáte PDF však stále čelí najčastejšiemu problému s dlhými termínmi a službami – ľudia ich zriedka čítajú.
Facebook vydá príspevok na zmeny týkajúce sa zmien, ktoré nadobudnú účinnosť 31. júla, ale nebude vyžadovať, aby používatelia súhlasili s aktualizovanými podmienkami. To tiež nebude podporovať aktualizácie ľudí kanály. Spoločnosť uviedla, že sa rozhodla, že nepodpíše dohodu, pretože zmeny iba objasňujú existujúcu politiku a nemenia ju.