Prvýkrát slovo Black Friday použili obchodníci na Wall Street v Amerike 24. Septembra 1869. V tomto období však tento termín neoznačoval masové výpredaje ako je tomu teraz ale finančnú krízu na trhu ktorú odštartoval obchod so zlatom. Dvaja finančníci odkúpili obrovské množstvo zlata ktoré bolo národné ktoré chceli predávať za navýšenú sumu a dosiahnuť tak obrovské zisky.
Práve v piatok sa toto ich sprisahanie rozpadlo a akciu sa uvoľnili na trh. To znamenalo bankrot pre týchto finančníkov.
Čo sa týka nakupovania v tomto termíne, má súvis s americkým vďakyvzdaním. Príbeh hovorí o tom, že maloobchodníci ktorý boli celý rok v strate zarobili práve na tento sviatok pretože ľudia nakupovali viac tovaru ktorí maloobchodníci dali do akcie. Táto verzia je oficiálne schváleným príbehom tejto tradície.
V 50. rokoch 20. storočia polícia v meste Philadelphia používala tento termín na popísanie chaosu, ktorý nasledoval po Dni vďakyvzdania, keď masa predmestských nakupujúcich a turistov zaplavila obchody. Do roku 1961 sa vo Philadelphii uchytil „Čierny piatok“, do tej miery, že obchodníci sa ho neúspešne pokúsili zmeniť na Veľký piatok.
Odvtedy sa jednodenná predajná akcia premenila na štvordňovú udalosť a priniesla ďalšie maloobchodné dni, ako napríklad Small Business sobota/nedeľa a Cyber pondelok.
Podľa predbežného prieskumu v tomto roku sa odhaduje, že 135,8 milióna Američanov plánuje nakupovať cez víkend vďakyvzdania (58,7% opýtaných) a ešte viac (183,8 milióna alebo 79,6%) uviedlo že využije online ponuky ponúkané v Cyber pondelok.
Nechali ste sa aj vy zlákať zľavami? Tu však platí že opatrnosti pri nakupovaní nie je nikdy dosť a preto sa nenechajte nachytať a naozaj si porovnajte či je tovar v akcii alebo mu len pred akciou navýšili cenu. To maloobchodníci robia s cieľom predať a mať ešte väčší zisk, takže si dopredu sledujte ceny aby ste počas tohto nákupného víkendu výhodne nakúpili.